کد خبر: ۵۲۲۴۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
بیانیه شماره ۴ وزارت کشور؛
وزارت کشور در بیانیه شماره ۴ جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره بدحالی دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، وزارت کشور در بیانیه شماره ۴ خود اعلام کرد: درپی اطلاع رسانی های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می شود:

۱- طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از صد نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند و بررسی اولیه نشان می‌دهد:

الف؛ تعدادی از این موارد مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس و تحت تاثیر فضای روانی ایجاد شده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.

ب؛ در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم و دانش آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین مورد تحقیق و بررسی است.

۲- لازم است تاکید گردد به دلیل سوء استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش آموزان از توجه و انجام اقدامات گفته شده اکیدا خوداری نمایند، زیرا ابلاغ گردیده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد نمایند.

۳- خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخدادهای مدارس روندی کاهشی چشمگیری را داشته است و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است.

۴- همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده فعالیت آموزشی به طور متعارف و مستمر در حال انجام است. به اولیای محترم توصیه می گردد که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی و تربیتی فرزندانتان و در برپایی کلاسهای درسی همکاری کامل نمائید. بدیهی است مدیران و معلمان محترم با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد.

۵. مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها